lunes, 19 de noviembre de 2007

Mumbai

Mattias, jag har fruktansvärda problem med att komma på vad jag skall ha på mig. Räcker inte det? Och vad vill du ha? Eller vill du ha något, en fejk-rolex?? Adidas-byxor med Reebok logga? You decide darling.


Äntligen nere i Mumbai, betydligt varmare här. Bir på Hilton, kanskekanskekanske har jag samma tur som Mattias hade i NY, och får träffa Paris, men jag skulle inte tro det. Idag var det dock firande för Shejk Omans nationaldag, skönt för honom att ha en egen nationaldag. Det betydde att det var millions va shejks över hela hotellet, mycket underhållande faktiskt.

Hann springa förbi i shoppingcentrat, alla kallar mig numera för Madame, jag vänder mig om och ser vem de pratar med. Mig.

Här sover fler människor på gatan är i Pune, och fattigdomen kryper liksom närmare. Ibland stör jag mig på mig själv över hur lätt jag tar det, jag har gått på dessa gatorna sen jag hoppade ur vagnen, och jag har, på något konstigt, och bortskämt sätt, accepterat det, förstått det snarare och jag ser det inte med samma ögon längre.

Stötte förresten på en svensk tant i Pune, tur att jag inte hann snacka skit om vilken ful o tråkig svenne-banan-stil hon hade. Haha. Man går aldrig säker.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Jag tycker att du svarar på din egen fråga egentligen, självklart ska vi båda ha Fejk-Rolex och Reedidas byxor. Nu när du berättat om dessa fancy-pants kan jag inte tänka mig något annat.