sábado, 15 de diciembre de 2007

Tvätt-dag.

Idag skall jag tvätta.

Jag har fyra timmar på mig och det är 1000 kilo tvätt.

Hanna från Arlöv hej! (Skrev Alröv först)

Det där med att tvätta andras saker.

Andras underkläder.

Är det egentligen så himla illa.

Jag kunde inte ens tvätta innan jag flyttade, så min mamma har ju tvättat mina underkläder hela livet. Och min pappas.

Hon kanske inte är så äckelmagad hon.

Idag väckte en indisk tjej mig klockan åtta. På en lördag. Om hon skall flytta hit är det bäst att hon lär sig tidsskillnaden. Och att vi inte går upp tidigt för att slippa hettan. För det gör de ju där. De går upp tidigt, och sen är de vakna. De äter också ota väldigt sen middag. Det får hon nog också sluta med om hon skall orka plugga molekylär-någonting-någonting.

Men jag ser fram emot att få en globaliserad vän. Det ser liksom lite bra ut. Vi hade bara adopterade på min skola och en tjej vars pappa var från Argentina. Och några förorts-brudar på gymnasiet, men dem kände jag inte, så det räknas inte.

No hay comentarios.: