jueves, 28 de febrero de 2008

Caesarso p-piller

Jag gjorde en telefonare med Jocke Åhlund för ett litet tag sen, vi pratade lite om droger, men mest om Caesars nya skiva. Och att han har alldeles för många järn i elden.

Nu har jag lyssnat på Caesars nya album, suttit med skivan i handen, vänt och vridit på den. Och till slut kommit fram till att jag är tillbaka där jag började. På framsidan av skivan.

Men jag är också tillbaka i popslyngel-åren, jag vill köpa ett par nya Converse och ler när jag promenerar från Haga, över Kungshöjd på morgonen. Helt plötsligt är Göteborgs-deppen borta. Jag tittar på Lovisas lillasyste roch känner igen oss båda i henne. Och jag vill vara där igen. Gå i åttan.

Och imorgon skall jag ta med mig den överfulla NKpåsen med skräpkläder som jag låtit vila på jobbet.

Och så kommer p-pillren med posten. Det var ju bekvämt. Tack yster.

Och Caesars spelar live i TV4 Nyhetsmorgon.

No hay comentarios.: