miércoles, 27 de febrero de 2008

På väg till jobbet med Gravidchock!

Jag spottar en gång när jag är på väg till jobbet.
Jag spottar två gånger när jag är på väg till jobbet.

Jag går förbi en sopbil och andas med munnen för att slippa doften. Det gör att min näsa blir täppt och läpparna torra.

Jag fortsätter läsa min biblioteksbok och fascineras av den gemensamt ägda boken, inte så mycket utav innehållet, utan mer av principen. Och trots att jag inte lyssnat på Timbuktu på år och dar, går jag och nynnar på Kärlekens Bandvagn.

Biblioteksboken har ett bitmärke i ena hörnet. Det är säkert någon annan som läst på väg till jobbet, och stannat för att knyta skorna, och helt utan invändning stoppat den gemensamt ägda boken i munnen. Det ger boken karaktär. Det ger Belinda Olsson karaktär.

Jag spottar tre gånger när jag är på väg till jobbet.

No hay comentarios.: