viernes, 5 de septiembre de 2008

1998

Alicia, Andrea, Jennifer och jag är hemma hos Alicia, hennes föräldrar är skilda, och de bor i ett två-familjshus ganska nära skolan. Vi går dit och dricker Oboy efter skolan, det är höst och ibland har vattnet frusit lite på vattenpölarna.

Skårsskolan är fortfarande bara en tegelbyggnad och baracker. Vi går i klass 4A och Andrea har page. Sendré-färgat hår har hon också, det har vi just lärt oss.

Vårt favoritprogram på TV är Voxpop och där drömmer vi om att Nick Carter skall se oss genom TVrutan, men eftersom jag är minst och fulast i umgänget får jag alltid ta AJ eller Howie, ingen av de snygga killarna med andra ord. Men det är som vanligt, jag är ganska van vid bottenskrapet. Jag tillhör det själv. Sist vald på gympan, och inte en enda tryckare har jag dansat på skoldiskona i skolmatsalen.

I hemlighet lyssnar jag på ABBA, och när ingen hör brukar jag prata tyst, tyst för mig själv. Jag har inte gett up helt än, utan tror nog att allt kommer ordna sig.

Just den här dagen skall vi öva inför Julfesten. Vi skall dansa till Backstreet Boys-låten As Long As You Love Me. Alicia och Jennifer sätter koreografin, för de dansar en eftermiddag i veckan på danshuset MOVE. Jag har inte ens dansat tryckare, så jag får inte bestämma.

Jag har hänglsebyxor på mig och vi dansar i gympasalen inför publik. Jag har kissat lite på hängslet eftersom jag tappade det av nervositet i toaletten när jag kissade innan framträdandet. Jag börjar få bröst och de skaver emot knapparna på LEE-hänglsebrallorna.

No hay comentarios.: