martes, 9 de septiembre de 2008

Att skriva en bok.

Jag försöker i alla fall formulera mig. Jag skall bli copywriter. Och mina lärare tvingar mig till att ha ett block i väskan hela tiden för att kunna skriva ner varje vacker fras jag kommer på. Det här är vad som finns hittills i min skissbok. Jag kallar skissboken för Agata.

"Jag står i duschen, och känner hur vattnet rinner ner över håret, jag snyter mig i handen och hostar till av ångorna. För några dagar sen tog Elin mig i handen när vi åt lunch och sen tände hon en cigarett. Och sa att hon träffat en kille. En annan kille än den hon redan bor med. Jag satt tyst och sög på cigaretten.

Solen strålade genom molnen. Det fanns knappt några på himlen, men hade det funnits några hade solen strålat igenom dem.

Det är mitt i natten, eller egentligen är det morgon. Solen lyser redan lite och Borlänge känns väldigt gemytligt. Våra barn kan få bli stora här. De kan peka på bakgården och viska- här träffades mamma och pappa.

Josephine säger att jag drömmer för mycket. Det tror jag med.

Jag står i hissen upp till kontoret. Jag drar upp kjolen och synar min mage. Den är inte så platt och vacker längre. Jag mår dåligt. Mina armar ser feta ut i spegeln och mascaran ligger lite under ögonlocken. När jag blundar står du där framför mig och luktar hav och gröna ängar. När jag öppna ögonen står jag på kontoret med en skräppåse i handen."

No hay comentarios.: