jueves, 13 de septiembre de 2007

Konserverade hjärtan part2

Jag drömmer konstigt igen.

I förrgår drömde jag att jag var på landet. Vi skulle dra upp en gammal eka i sanden och hela tiden, som på repeat spelades Håkans Precis som Romeo.

Igår drömde jag att jag var hos min farmor och stod på ehnnes balkong. Men balkongräcket var alldeles för lågt och jag visste att det bara var en fråga om tid innan jag skulle falla över, rakt ner i asfalten.

I natt drömde jag att pappa och jag var på väg till Stockholm, med buss. På en liten och slingrig väg. Mitt under färden på den lilla vägen som badade i vårigt solljus väjde bussen för en liten personbil. Bussen körde av vägen, rakt in i skogen. Vi fick gå hela vägen till Stockholm, på vägen mötte vi min farbror och vi gick hand i hand alla tre på en väg som liknade vägen i Big Fish.

Jag börjar bli rädd för att sova. Jag vaknar med allt konstigare tankar i huvudet varje dag.

No hay comentarios.: