martes, 15 de julio de 2008

Att bo med pappa och mamma/ Att bo med mamma och pappa.

Vid frukosten:
- Har du hört om att Jonas skall bli läkare?
- Ja, mamma, jag visste det nog först, och jag läser tidningen nu så...
- Men har du hört att han skall plugga i Ungern?
- Ja, det vet jag, och jag läser fortfarande...
- Vet du att Sara jobbar utomlands?
- Ja, mamma, det vet jag, och jag försöker läsa den här artikeln nu.
- Hon rensar alltså inte fisk i Norge.
- Nej Mamma, kan du snälla, rara vara lite tyst?
- Varför då, gör du något viktigt?

Efter frukosten:
- Mamma skall spela golf idag.
- Ja, jag måste jobba lite.
- Jag skall köpa lite skruv, och sen åka ner till båten, skall du hänga med?
- Nej, jag måste jobba undan lite här.
- Men bara ut o segla en stund kanske?
- Nej, jag måste jobba.
- Ah, men vi kan åka på loppis, eller ta en glass, eller kanske åka till järnaffären, jag måste ju som sagt köpa skruv. Eller segla?

No hay comentarios.: