viernes, 18 de julio de 2008

Le Night Dominator

Jag var ute igår. I  Göteborg. Det kändes riktigt exotiskt med alla goa gubbar och go körv etc etc.

Nu springer min syster runt här i minimala stringtrosor och jag sitter i ett par mjukisar från 80-talet. I natt har vi delat säng, av en enda anledning. En galen man befann sig på vår gata och försökte ta sig in i husen. Vår gata är paradiset för drogade snubbar och tjyvar. Ingen är hemma, alla är i La France eller på Marstrand. Så han slog till. Smart som han var tog han sig in i ett hus där det faktiskt bodde några. 

Igår fick jag höra att jag var brun, när jag sa att jag varit i Stockholm fnös de. Det blir några tuffa år det här som exil-göteborgare, men jag planerar att fila bort dialekten och sen ge mig hän till Stockholmslivet totalt. Med en gammal lägenhet och ingen släkt i samma stad. Tänk, jag kommer kunna sitta och röka ute utan att vara rädd för att någon kommer på mig. Jag kommer kunna handla på Systemet utan att gömma påsen, jag kommer, ja, vad mer vet jag inte. Dessvärre missar jag ju min farbrors mat och pappas påhitt.  

No hay comentarios.: