jueves, 20 de marzo de 2008

Jehovas Vittnen mitt i natten.

Jag drömmer att jag bränner mig på plattan i köket, men jag lägger ändå tillbaka handen igen, och igen, och igen. Trots att det bränns. Jag vaknar och märker att min hand ligger på det glödheta elementet. Jag tar bort handen.

Jag blundar igen och det ringer på dörren, jag öppnar och finner en dam utanför, hon har grått hår och glasögon, och hon vill komma in och berätta om upplysningen. Jag tackar nej, och försöker stänga dörren, men hennes fot är i vägen. Jag sparkar undan hennes ECCOsko och hör hur hon gråter utanför, det ringer på igen och det står en ung kvinna utanför, jag öppnar försiktigt och hon pressar in foten i springan, jag försöker dra igen dörren, men lyckas inte, jag hinner aldrig vrida om låset innan hennes fingrar är emellan, hundratals fingrar är emellan.

Jag vaknar igen. Klockan är halv åtta.

No hay comentarios.: