domingo, 27 de abril de 2008

Mitt nattygsbord

är jag nog mest nöjd med i hela min lägenhet. Jag skulle nog kunna döda för det, och skulle jag ha med någonting i en inredningstidning, så skulle det nog vara det. Mina två staplade gamla skinnkoffertar.

Vad som ligger på mitt nattygsbord säger nog mer än vad jag har i väskan. Där har jag just nu 540kr, ett lypsyl och en skrynklig biljett från Håkan Hellström som jag tänker spara som minne. Men på nattygsbordet har jag, nu när jag ser efter, en pincett, senaste numret av People, ett gammalt pressleg, några chilenska drömdockor, Folkes skiva, en dagbok och boken "Inte som andra döttrar" om Nancy Spungen, Sid Vicious flickvän.

I ansiktet har jag något kladd som skall motverka finnar. Jag planerar att bli oemotståndlig.

Och i helgen ägnade jag mig åt att köpa kläder inför sommaren, jag fyndade en jacka på barnavdelningen, och jag upptäckte att det måste vara världens bästa raggnings-ställe, det var fullt med unga pappor som gick runt med sina helg-barn och sa högt och tydligt "men du har en sån hos mamma" de borde vara ett enkelt mål.

No hay comentarios.: