miércoles, 7 de mayo de 2008

Att döpa sin cykel.

Emilias lägenhetskompis (?) Mirkos cykel heter Rocco, min första favoritcykel hetter Gula Faran, hon blev stulen på Ekmanska, efter att ha stått där i flera månader, men min sorg var oundviklig. Hon hade dessutom en namnskylt, Gunvor, men hon kom, trots det inte tillbaka.

Efter Gula Faran, fick jag Svarta Faran, underbara, vackra svarta faran. Den fick min syster sen av okänd anledning, jag skall ta tillbaka honom nu.

Nu äger jag Handjävulen, ja, så heter den, alldeles för stor, alldeles för klumpig och passar mig inte alls. Han-djävulen. Jag hatar den.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Så jäkla roligt med alla dina faror. Power-namn du har satt på dina cyklar.
Men det är helt rätt. Man ska döpa sitt åkdon. Min kompis Adrianos vackra Granny-Smith-gröna-50-tals-vespa heter Melita. Det fattar du nog vad som menas med det din lilla spanjack!