viernes, 23 de mayo de 2008

Google

It's time to get this over with.

Nu har jag läst nästan alla bloggar jag tycker är lite roliga. Quetzala har ju tappat det.

Så istället sitter jag och googlar mina vänner. Som nu kanske blir mina ovänner när de märker att jag Googlat dem. Det har hänt en gång innan, men då var snubben kvasi-känd och blev rädd. Jag förstår honom fortfarande inte, och han har fortfarande några av mina tillhörigheter i sin ägo, som jag mer än gärna får tillbaka nu, efter flera månaders tid. Det vore otroligt bra. Och praktiskt, för jag saknar mina vinterskor och tröjan jag inte använt på, tja, två år. Mer om utlånade saker senare.

Vilka ligger under Googles-lupp idag? (Nu höll jag på att skriva mupp, men lät, av integritetsskäl, bli)

1. Isabel Nellde- efetrsom hon missar vår lunch idag får hon tåla att bli googlad.
"Förfest nummer ett:
var en inflyttningsvariant. Det var Rodeos klubbredaktör i Göteborg, Isabel Nellde, som flyttat in andra hand i sin 17:e lägenhet. Lägenhetsinnehavaren var en typ med mycket högt kulturellt kapital. På väggarna hängde posters från Bergmans filmer Tystnaden"...
Detta var det roligaste jag hittade om Isabel. Och kanske tror ni nu att det inte finns mer att säga. Det gör det. Isabel är wonderbra- inte som BHn, utan som i fabfabfab.

2 comentarios:

Grovt Initiativ dijo...

varför i all världen blir man sur för att nån googlat en?

Kristoffer Viita dijo...

Det där citatet kommer från min blogg! Upphovsrättsbrott att inte ange källan.