lunes, 26 de mayo de 2008

Bajskorvar och indianer.

Jag har alltid skrivit så, bajskorvar och indianer. Och jag vet inte alls varför, det låter bara bra. Ungefär som Herregud.

Häromdagen skickade min mamma mig ett mail,
"Herregud, jag måste bara skriva det, heeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeguuuuuuuuuuud,
det låter så roligt, och är så roligt att skriva. Herregud.

Jag älskar dig Mimmi, puss mamma"

Ungefär lika roligt som att pappa alltid drar ihop orden pappa och puss. Det bli Papapuss. Tänk det på danska.

Nu har jag läst ut den där boken "Gör vad du vill" som jag fick av Johan, åh vad jag älskade den boken, eller jag älskade början och mitten, sen blev den lite tråkig faktiskt. Minns inte ens hur den slutade, för jag längtade hela tiden tillbaka till mitten kapitlen. Det måste betyda att den inte var så himla bra efter mitten. Inte bra alls.

Och när jag ändå tänker på boken kom jag på att jag faktiskt hade en bokklubbs-dejt i torsdags- som killen som jag skulle prata böcker med glömde/missade/bangade. Jag vet inte, men likt en desperat tjej på blind-date satt jag på Styrbord med min bok i handen och väntade. Det slutade med berusning och sen gick jag hem. Med min bok. Så jag läste lite ur den igen, början och mitten såklart.

Alla skall till Hässleholm. Alla skall till Hässleholm. Alla skall till Hässleholm.

No hay comentarios.: