viernes, 20 de julio de 2007

Att vara en hipster

Önskar att jag återigen kunde skriva sådär skört som jag gjorde runt 2005 snåret. För två år sedan uttryckte jag mig bättre, nu battlar jag med ett gäng andra bloggare som tävlar i vem som tar mest knark, snackar mest skit och håller bäst koll på trenderna som inte är några trender, utan bara deras personliga stil.

Men jag har egentligen en favvo-bloggare, en kille i min gamla gymnasieklass, han heter Viktor och han är en sån litteratur-fitta, en sån som bara läser fina böcker och som liksom inte vill veta av oss andra som gillar serier och Modesty Blaise i romanform. Han är rolig och totalt ointressant.

Och nu när jag sitter här framför datorn, och försöker sammanfatta mina åsikter om dagen vet jag att det ena som framkallat detta är falskheten som finns i alla. Att säga en sak för att sen ändra sig. Man är inte bättre än att man kan ändra sig. Det är skitsnack. Det handlar om att vända kappan efter vinden och göra det som lönar sig. Att vara en hipster.

No hay comentarios.: