lunes, 27 de agosto de 2007

favvo i repris.

- Nakna som vuxna?
- Schhhhhh...
- Måste vi vara nakna som de vuxna?
- Nej jag orkar inte ta av mig.
- Ja, det räcker om vi låtsats som om att vi ligger med varann, som vuxna. Fast med kläder.

Jag har ett gäng tjejer i 7års åldern som leker mamma pappa barn och som kommit in i reproduktions-stadiet. De har fattat grejjen.

Typ som när någon av mina kusiner sa
"Ta av er kläderna och lägg er nakna så att jag kan få ett syskon".

När min mormor ringde nu i morse och skulle gratta min mamma undrade jag hur det kändes att ha en dotter som fyllde 53 när man själv är 80+ . Tiden går var det enda svaret jag fick. Och tjejrna bredvid mig är ett lysande exempel på det.

Jag var 7 år när Rebecca, som är 7 dagar äldre än mig, berättade vad KNULLA betydde. Och vad det innebar. Det var hennes äldre syster som berättat det för henne och Rebecca vidarebefodrade det till mig. Jag berättade det för min dåvarande, bästa kompis Johan.

Johan i sin tur berättade för mig vad det innebar att SLICKA någon. Fy, som en hund tillade jag, men han var nog ganska intresserad egentligen. Trots att han hade pottfrilla och mest kläder från Scott n Blue. Vi höll båda på att dö av pinsamhet. Slicka någon. Precis som en hund. My God.

Men det värsta hände när vi kom till bokstavsgenomgången i skolan. Fröken Agneta stod längst fram i klassrummet och frågade ut 7åringarna med korpgluggarna om de hade några nya ord på K. Det hade Johan.
- KNULLA! och tillägger triumferande, och det har du lärt mig, sa han, o kollade på mig, min bänkgranne och bästis för tillfället.

I den sekunden dog jag.

Jag myser när tjejerna bredvid mig hyschar varandra och småfnittrar när de tänker på sex. Det var längesen det var så spännande och nytänkande. Nu kämpar väl hälften av mina vänner för att inte fastna i vi-har-sex-när-ljuset-släckts-och-grannarna-har-på-tvn.

No hay comentarios.: