miércoles, 1 de agosto de 2007

I've got a new haircut and everybody loves me.

Människorna som går till Uppåt nuförtiden går bara dit för att fantastiske, underbare, helt ambitionslöse Carl Reinholdtzon Belfrage säger att MagasinsGatan är nya Vasastan. Detta leder till att de som kommer dit ser ut att gå på ett smärre aerobicspass. Jag gillar inte CRB o det faktum att han har blivit ett fenomen här i stan får mig att svära och knyta nävarna i ursinnighet. Han är ful o äcklig och det finns ingenting som tilltalar mig överhuvudettaget. Och att han verje jävla fredag dessutom skriver om New York och hans avtryck på staden, i Göteborgs Metro är inget annat än patetiskt.

I ett snabbt och underbart infall klippte jag mig igår. Nu ser jag ut som någon som jobbar på Carlings, mörkt hår, lugg och taggiga toppar. Har jag jeanskjol får jag jobb i femmanhuset direkt.

Och om det inte vore nog med att CRB idag reatat gallfeber på mig, har jag, för första gången på länge pratat med min gamla roomie, som helt tappat greppet, är skittråkig och totalt ointressant hon med. Hon skall inte plugga på flera år och hakar sig fram på white-trash-jobb på olika grekiska restauranter där hon hatar invandrar-ägarna och tycker att hon själv borde driva stället. Åh jag har stor lust att skälla ut henne och bevisa att jag själv är 1000 gånger bättre än vad hon är. Men jag är tyst. Som vanligt. Lilla, väna jag. Dessutom tycker min helt ointressanta väns vän att jag är en snobbig liten ful fitta som inte borde se dagens ljus. Det är jag övertygad om. Dessutom röker hon och är ganska tjock. Och har fula glasögon. Jag fattar inte grejjer med shadade solglasögon utan riktiga bågar ala 99. Riktigt tråkigt.

No hay comentarios.: